Rabu, 9 Jun 2010

Wahai wanita..Sedarkah anda..

TUALA WANITA PENYELAMAT @ PEMBUNUH?














Persatuan Pengguna Pulau Pinang telah melakukan kajian ke atas beberapa jenama popular tuala wanita mendapati bakteria amat tinggi melebihi 10 kali ganda dari piawaian keselamatan Antarabangsa. Di mana bakteria ini boleh menyebabkan jangkitan kuman pada faraj kaum wanita seterusnya mendatangkan masalah kesihatan di kalangan kaum wanita. Pembiakan bakteria yang cepat memerlukan wanita menukar dengan kerap.

Menurut Dr. Siti Zaleha Ab. Rahim, ketika haid, wanita dinasihatkan kerap menukar tuala wanita terutama pada hari-hari yang banyak darah keluar. Ini kerana darah adalah media yang sesuai untuk kuman membiak. Bagi wanita yang menggunakan tampon mereka perlu ingat untuk menukarnya. Jangkitan bakteria akan menyebabkan wanita terdedah kepada pelbagai jenis penyakit terutamanya yang melibatkan anggota sulit. Malahan wanita juga boleh terdedah kepada kanser rahim yang menjadi pembunuh no 2 wanita selepas kanser payudara.

Selain daripada bakteria, bahan mentah tuala wanita itu sendiri merupakan satu ancaman kepada wanita. Tahukah anda bahan penyerap tuala wanita ini dibuat daripada recycle paper & gentian/serbuk pulpa kayu yang diputihkan dengan bleaching? Bleaching @ bahasa mudahnya clorox adalah asid peluntur yang biasa digunakan semasa mencuci pakaian atau lantai rumah. Asid ini apabila di lekatkan pada kulit seperti difaraj, ianya akan menyerap masuk ke dalam sel-sel tubuh badan dan lama kelamaan akan terkumpul dan boleh memudaratkan rahim. This is the worst nightmare.

Jika anda tidak percaya, anda boleh buat kajian mudah. Koyakkan lapisan atas tuala wanita. Keluarkan lapisan penyerap di tengahnya dan rendamkan di dalam air. Anda sendiri tentukan adakah itu kapas atau pun kertas. Kertas akan menjadi hancur bila berada di dalam air dan air akan bertukar menjadi putih. Ianya bukanlah kapas seperti yang didakwa oleh syarikat pengeluar.Tidak hairanlah jika ramai wanita tewas kepada kanser kerana mereka telah terdedah kepada bahan kimia sejak kecil lagi. Tuala wanita yang sepatutnya menjadi penyelamat semasa tempoh period itu rupanya menjadi pembunuh mereka. Adakah anda akan terus memakai tuala wanita anda yang "kotor" itu?.

Kepada anda kaum lelaki :.......

MAHUKAH ANDA MELIHAT ANDA / PASANGAN / KELUARGA ANDA DIANCAM BAHAYA?

TAHUKAH ANDA MEREKA TERDEDAH KEPADA PENYAKIT PUAN YANG SERIUS!

*"Akhirnya! Ada Satu Jalan Termudah..

Anda *Tak Perlu Lagi* Membazirkan Wang Yang Banyak Untuk Mendapatkan Rawatan
Perubatan Bagi Sakit Ketika Haid, Tidak Perlu Lagi Risau Penyakit Kanser Serviks Dan Anda Tak Perlu Lagi Memeningkan Kepala Mencari Cara Yang Paling Baik Untuk Mengatasinya!"

*FAKTA!*


Mengikut kajian pakar 83% wanita berumur mengalami risiko yang tinggi dijangkiti penyakit dibahagian alat sulit. 62% peratus daripadanya disebabkan oleh pemilihan dan pengunaan tuala wanita yang rendah kualitinya.Secara Purata seorang wanita memerlukan 3-6 hari sebulan
untuk merawat jangkitan pada alat sulitnya. Jika seorang wanita mula mendapat jangkitan
di bahagian alat sulitnya pada seawal usia 20 tahun. Beliau akan mengambil masa selama 6 tahun untuk mendapat rawatan dalam hidupnya.

*Ini Juga Anda Perlu Tahu..*

Tuala wanita biasa, yang berkualiti rendah dibuat dari kertas dan kapas tiruan yang telah dikitar semula. Tuala wanita dan lampin bayi boleh diklasfikasikan sebagai 'fast moving cansumer good' dibuang serta merta selepas guna. Ada sesetengah pengilang mengumpul semula bahan-bahan ini untuk dikitar semula. dalam peroses kitar semula itu, pengunaan bahan kimia dalam kuantiti yang banyak diperlukan untuk mengawet supaya bahan tersebut nampak lebih putih, cantik dan menarik.


Menurut agensi perlindungan alam sekitar dan organisasi kesihatan sedunia, Dioxin adalah merbahaya kepada manusia.Dioxin adalah produk klorin yang diguna oleh pengilang yang berasaskan kertas termasuklah tuala wanita dan lampin bayi. Ingat.. bahan-bahan itu boleh memberi kesan yang buruk kepada organ pembiakan wanita.


*Bahan Mentah Dari Sumber Kitar Semula Kerana Kos Murah*

*Bahan Kimia Dan Peluntur Digunakan Untuk Menghilangkan Bau Busuk Dan Warna*


Sesiapa Yang berminat dan ingin dapatkan maklumat serta nak dapatkan product..

sila hubungi dealer tersebut...:

Sarawak:- kuching-Pn.salmiah:-+6017-8083326

Pending/Astana/kuching/Kalimantan:-cik tina:-+60168850172

Selangor Dan Kuala lumpur:-En.Mubarak:-+6016-2330902/En.shamsul(abu):-+60162841362

Klang :-Pn.azizah:-+60196328507

Perak:pantai Remis:Adik kila:-+60147597634

Kami masih mencari Dealer dan consultan product terbaru..(jika sesiapa yg ada sifat ingin membantu dan kasihsayang utk teman2 serta rakan2.Dan membantu sesama insan hubungi nombor2 tersebut......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan